Arkiver

Nyheder

Ny bog vil give sandheden om SEO

SEO er en teknisk disciplin, hvor det gælder om at kende de nyeste opdateringer i Google algoritmer. Men forfatteren bag en ny bog om SEO mener, at den opfattelse er konsulenternes forsøg på at retfærdiggøre en forældet disciplin.

– Alle besidder de egenskaber, der er nødvendige for at ranke hos Google – de ved det bare ikke!
Mads Hallas
Det er budskabet i en ny bog om SEO. Bogen er skrevet af Mads Hallas Bjerg, der har arbejdet med søgemaskineoptimering i flere år.

Bogen giver læseren en indføring i SEO begrebet, hvor alle kan være med. Men det er ikke bare en bog om SEO – forfatteren har haft en sag på hjertet, og det er den, det primært handler om.

Man skal gøre sig fortjent

I følge forfatteren gælder det i dag om at have så godt et site med så godt indhold, at Google er nødt til at ranke din side, hvis de ellers ønske at være en pålidelig søgemaskine.

“Man kan ikke længere manipulere sig til at ranke – man skal gøre sig fortjent det,” fastslår Mads Hallas Bjerg.

Derfor har han givet bogen titlen ”Search Earned Marketing”, da han mener, at search engine marketing giver et forkert indtryk:

Engine signalerer, at man bare skal dreje på nogle helt bestemte knapper på den helt rigtige måde, og så kommer man automatisk i toppen af Google,” fortæller Mads Hallas Bjerg, der har oplevet, at SEO konsulenter og eksperter bevidst skaber overdrevet mystik og vigtighed om begrebet.

En filosofi – ikke en slagplan

I bogen giver forfatteren seks cases, der illustrerer, hvordan Search Earned Marketing-tankegangen har fungeret i praksis, men han giver ikke en konkret how-to slagplan, du som virksomhed kan følge. I stedet giver han 12 heuristikker eller tankemåder og kalder dem ”Insight #1-12”.

Eksempelvis: ”Just Earnt It”, ”You are better prepared than the ’click idiots’” og ”The product is the Marketing”. Der er altså tale om 12 tankemåder, der alle bakker op om den underliggende filosofi om at gøre sig fortjent frem for at manipulere sig til ranking.

Vigtig viden for Startups

“I bogen giver jeg dig alt det nødvendige, du skal vide og kunne – så er der ingen SEO Ninja, der kan snyde dig,” siger forfatteren i bogens indledning. Han har nemlig oplevet, at små virksomheder har brugt mange penge på SEO-ydelser uden noget faktisk udbytte. Derfor er bogen især velegnet til iværksætteren, der ikke selv har den store viden om SEO. Bogen giver nemlig god indføring i disciplinen, så iværksætteren kan være med, når SEO-strategien planlægges med en ekstern konsulent.

Forfatteren har selv udgivet bogen som e-bog. Den er tilgængelig på www.searchearnedmarketing.com

Eller den kan købes på Amazon.com

Mads Hallas Bjerg har som en ekstra feature givet e-bogen gratis til alle deltagere til dette års TechBBQ, som løber af stablen i morgen. Læs mere om eventen her.

Skriv et svar