Arkiver

NyhederUdland

Ny feature – hos Asos bruges kundernes egne billeder

Den gigantiske modeportal Asos oplever stor fremgang med en målsætning på 1 mia. pund i omsætning for indeværende regnskabsår. I en ny video opsummerer Asos deres aktiviteter for de seneste seks måneder, som blandt andet introducerer en ny feature, hvor Asos bruger kundernes egne billeder som en del af præsentationen.

Den store britiske modeportal Asos har ikke kun satset stort på Europa, men også resten af verden. Der investeres specielt i logistikken, for i endnu højere grad at kunne fremskynde ekspansionen og ikke mindst nå en omsætning på 1 mia. pund, som Asos satser på at nå i indeværende regnskabsår.

Asos offentliggjorde i marts måned en video, som opsummerer deres aktiviteter for de seneste seks måneder. Videoen giver et indblik i salgsaktiviteterne hos Asos, og hvordan det foregår hos en webshop med et salg på omkring 8,5 mia. pund.

Blandt andet udsender Asos 127.000 pakker på én dag, har mere end 1,5 mio. unikke besøgende om dagen, har 8,2 mio. aktive købere verden over og skyder billeder af over 3000 varer om ugen. Ikke mindst har Asos som et nyt tiltag lanceret den nye feature ”As seen on me”, hvor Asos bruger kundernes egne billeder som en del af præsentationen af produkterne. Formålet herved er, at præsentere produkterne så alsidigt som muligt. Ved at bruge hashtagget #asseenonme, giver Asos kunderne mulighed for at linke til billeder af det tøj de har købt på Asos, når de har taget det i brug. Derved kan kunderne på Asos ikke kun se tøjet på modeller og packshots på hjemmesiden, men også på kunderne selv.

Tjenesten ligger i forlængelse af den anmeldelsestjeneste, som Asos allerede har introduceret, hvor det er muligt at gå ind og læse andre kunders anmeldelse af produktet, fx hvordan tøjet sidder og hvordan det er i størrelsen. Med introduktionen af ”As seen on me”, bliver det nu altså også muligt at se tøjet på kunderne selv.

Asos’ kunder kan enten uploade billeder via Facebook og Instagram eller direkte via Asos’ website. På Asos er funktionen stadig i betatest.

Skriv et svar