Arkiver

E-handel

TOP 50: NiceHair online markedsleder i Danmark

NiceHair.dk er en webshop, der sælger beauty produkter online. I startfasen bestod salget af professionelle hårprodukter, hvor produktsortimentet i dag er blevet udvidet til også at dække hudpleje, hårpleje, make-up og parfume. NiceHair er i Danmark markedsleder på online platforme og bevægede sig sidste år udover de danske landegrænser og ekspanderede til Sverige.[quote_box_center]”Mit mål er klart at vi skal blive blandt top 5 beautywebshops i de største land i EU – og det tror jeg på kan lade sig gøre over en kort årrække. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk”[/quote_box_center]

Tonny Bruun, stifter af NiceHair.dk, tog fra start udgangspunkt i salget af hårprodukter på Trendsales, QXL og DBA. Hans daværende kone ejede en frisørsalon, hvor Tonny stod for al indkøb og drift. For næsten 5 år siden opkøbte Tonny webshoppen Girl-shop.dk, som på daværende tidspunkt var etableret og drift dygtig. Få måneder senere fik Girl-shop.dk navneændring til NiceHair.dk, som vi kender det i dag.[quote_box_center]”Kompetencerne mellem Tonny og jeg er fordelt således, at jeg står for al marketing, IT-drift, grafik, SEO m.m. hvor Tonny står for indkøb, leverandøraftaler, daglig ledelse af ansatte og selve købmandsskabet. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk”[/quote_box_center]

NiceHair har formået at opnå eksplosiv vækst over en længere periode. i 2013 modtog NiceHair sin første E-handelspris under kategorien: Brugernes favorit og var igen nomineret til samme pris ved E-handensprisen 2014. Hvis vi ser på August 2014 slog NiceHair rekord med næsten 20% i forhold til højest månedlige omsætning nogensinde.[quote_box_center]”Vi har haft nogle strategiske udfordringer som primært er kommet af den eksplosive vækst. Det er især i 2012 gået måske lidt hurtigere end vi kunne følge med til og det har givet nogle udfordringer i 2013. Men i dag står vi sindssygt stærkt og jeg er sikker på vi står stærkere end vi nogensinde ville have gjort. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk”[/quote_box_center]

Igennem vækstårene har NiceHair ført en aggressiv prismarkedsføring og har haft stor succes med at underbyde markedet. Pris er et vigtigt konkurrenceparameter for Nicehair, som ønsker harmoni på bundlinjen da det udleder i større markedsføringsbudgetter samt udvidelse af medarbejderstablen.[quote_box_center]”NiceHair.dk har været en seriøs forretning for mig fra starten af, men det var et stort vendepunkt da vi begyndte at uddelegere opgaver og ansatte folk med færre funktioner. Eksempelvis den første kundeservice ansatte, de første rigtige lageransatte m.m. Det har været en stor milestone for NiceHair. – Tonny Nielsen Bruun, Stifter af NiceHair.dk”[/quote_box_center]

NiceHair har gennemgået rigtig mange optimeringsprocesser, de største impacts på NiceHair i starten har været da Tonny oprettede de første Adwords annoncer og senere hen da NiceHair skiftede platform fra Scannet’s version 1, til e-commerce platformen Magento.[quote_box_center]”Det der gør at vi er blevet ved med at vækste, er at vi på intet tidspunkt er stoppet med at innovere, optimere og spare penge. Vi har optimeret alt fra vores hjemmeside til vores processer ude på lageret, og det meste af det har været ting tiltag som vi selv har fundet på. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk[/quote_box_center]

NiceHairs lagerhåndteringen sker fra hovedkontoret i Esbjerg og har gennem tiden haft en lav returneringsrate. NiceHair er støt og roligt vokset ud af sit i alt 1100 m2 store lager i Esbjerg, men NiceHair føler sig ikke fristet af tilbud om billige lagerarbejdere i østlandene. I stedet har de investeret i ultramoderne lagerteknologi, Kardex system, der kan gøre de danske medarbejdere mere effektive med hjælp fra robotter, udover effektiviseringen sparer lagerautomaterne rigtig meget plads. Dermed ligger outsourcing fjernt fra NiceHairs visionen omkring høj leveringssikkerhed.[quote_box_center]”Noget af det vi har gået mest op i hos NiceHair.dk er leveringssikkerhed og vi har med tiden investeret rigtig mange penge i optimering af vores processer for at kunne sikre at leveringstiden kunne følge væksten. Det betyder at vi nu kan vækste uden at det skal gå ud over kunderne. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk”[/quote_box_center]

Et godt råd med på vejen:[quote_box_center]”Det er svært at komme med råd, som virker generelt til alle e-handlere, da alle er forskellige, men mit største råd er helt klart ikke at tro din webshop skal være verdens pæneste for at du kan tjene penge. – Det er i hvertfald ikke det der skal hindre dig i at komme igang. I alle tilfælde er det mange andre faktorer i virksomheden end lige et rundt hjørne eller den rigtige skrifttype, der gør at du sælger. – Hvis du har et dårligt produkt og/eller den forkerte pris, hjælper det ikke at din hjemmeside er pæn og dine knapper har den helt rigtige grøn. – Simon Elkjær Partner, IT – og Marketingchef NiceHair.dk”[/quote_box_center]

Krafterne på nuværende tidspunkt ligger i affiliate og SEO optimering. En stor del af fremtidens fokus for NiceHair vil være at ekspandere yderligere til udlandet. Vi glæder os til at følge med i denne udvikling.

Skriv et svar