Mono fra DTC lancerer på Kickstarter

I en verden fyldt af nyudviklede apps, er det nu tid til at præsentere en hardware device. Den nyudviklet Mono er i samarbejde med DTC, på vej ud i den store verden, hvor gør-det-selv-udviklere får en lettere vej til skabelse af nye kreationer. Af Louise Løvendahl Johansen

DTC valgte Mono
DTC – Danish Tech Challenge, der udelukkende fokuserer på hardware iværksættervirksomheder, har valgt at samarbejde med Mono for at lancere den nye første progammérbare gadget.

Jakob Svagin projektleder på DTC fortæller, hvorfor Mono blev valgt:ScionDTU_DTC_JakobSvagin

“Helt tydeligt et meget teknisk kompetent team, og et stort team, så vi mente, at teamet ville være i stand til at løse komplicerede tekniske udfordringer,” siger han og fortsætter:

“Vi kan godt tage personer med stærke tekniske kompetencer, og tilføre dem mere forretningsforståelse. Det er meget sværere at tage en CBS’er og give ham ingeniørkundskaber.”

Mono har et stort team, bestående af i alt af syv personer, hvor alle kan bidrage med noget særligt. Af de syv, er tre uddannet fra CBS, hvilket gør dem i stand til at tilføje den forretningsforståelse, Jakob omtaler. Mono blev også valgt, fordi de helt oplagt havde en masse at byde på i et hardwarefællesskab som Danish Tech Challenge.

Hvad kan Mono?
Mono er et lille programmérbart device, der indeholder touchskærm, batteri, sensorer og forbindelse til WiFi og BlueTooth.

Mono er skabt af Monolit ApS, og udover det fysiske device, så har de også lavet en online platform, Monokiosk, hvor brugerne kan hente og dele projekter. Der ligger allerede applikationer, Monotasks, der kan gøre Mono til hhv. en vejrstation, fjernbetjenning, vækkeur og kalender.

Godt på vej til målet, kun én dage efter lancering
Mono blev lanceret d. 18 november 2014 og efter kun én dag på Kickstarter, er den nye iværksættervirksomhed godt på vej mod deres mål – 500.000 kr. på 30 dage.

“Allerede eftGiang Leer 1. dag har vi nået 25 % af vores mål og er kommet øverst på listen over ‘New & Noteworthy’, ‘Tech in Copenhagen’ under Tech og højt på ‘Whats popular’. Vi blev derudover staff picked efter 1 time,” fortæller Giang Le, Appudvikler på Mono, og fortsætter:

“Vi har fået rigtigt god feedback på alle sociale platforme og specielt på vores Youtube video, hvor folk er overvældende glade, selvom vi ikke har gjort noget aktivt der.”

I dag har Mono opnået mere end 40 % af deres mål-indsamling, og har stadig 23 dage tilbage til udløbsdato. Det ser ud til, at Mono når deres mål, og Trendsonline ønsker dem held og lykke, og vi glæder os til at følge dem fremover.

 

Mono

Læs også

2 kommentar

  1. Pingback: DTC åbnede dørene til 14 lyn-pitches der imponerede - Trendsonline.dk

Top