Oversigt over spændende e-handels events i januar & februar

Jule – og udsalgsfeberen er ved at dale, derfor er det nu oplagt at følge med i hvilke kommende events, der er relevante for dig at deltage i. I januar og februar måned er der flere ting på programmet i Shopsonlines eventkalender. Her er et uddrag af de spændende events, som er værd at se nærmere på.

Januar måned:

Huset Markedsføring – Optimering af hjemmesider og webshops:
Hør om hvordan I teknisk og strategisk griber optimeringsprocessen an, så den får størst mulig effekt for jer økonomisk. Du lærer at se jeres hjemmeside med de potentielle kunders øjne og forstå deres beslutningsprocesser i forhold til at investere i jeres produkter og services. Samtidig bliver du introduceret til A/B tests, der kan hjælpe jer med at træffe de rigtige beslutninger i stedet for at skulle optimere alene på basis af mavefornemmelse. Kurset tager udgangspunkt i en kombination af best practise, test og fakta.

Læs mere om: Optimering af hjemmesider og webshops

Huset Markedsføring – Marketingjura – web, online & sociale medier
Nutidens markedsføringsret handler om grænseoverskridende tiltag, højteknologi og brug af personoplysninger. Problemerne har for længst forladt gammeldags tilgift og rabatmærker til fordel for nye, typisk IT-baserede og uigennemskuelige aktiviteter. Men det tager markedsføringsloven slet ikke højde for, og det gør det vanskeligt at vide præcis, hvad der er tilladt i dag.

Se flere informationer omkring eventet her

FDIH – E-handelssucces for detailkæder og brands
Deltag på dette seminar og få svar på, hvordan du forholder dig til kompleksiteten i en ambitiøs e-handelsløsning i en kæde af selvstændige butikker eller i kombination med et forhandlernet. Du bliver ligeledes klogere på, hvordan du får den enkelte butik og forhandler til at se webshoppen som en medspiller i stedet for en modspiller i kampen om kundernes gunst, og hvordan webshoppen rent faktisk kan være med til at generere yderligere salg til den enkelte butik eller forhandler.

Se programmet og flere informationer omkring E-handelssucces for detailkæder og brands

Conversio & Google – Oplev Google Insights
Oplev Google Insights – omkring internationalisering af etablerede danske webshops.
Conversio Danmark inviterer i samarbejde med Google Adwords 20 udvalgte webshops til en enestående workshop omkring internationalisering af webshops, herunder fokusområder og faldgrupper.

Workshoppen vil fokusere på:

  • Fokusområder.
  • Konverteringsoptimering.
  • Mobilshop.
  • Kulturelle forskelle.
  • Google Adwords.
  • Google Shopping/Product Listing Acts.
  • Remarketing.

Se mere omkring tilmelding her

Februar måned

Huset Markedsføring – Dark Social
Dark Social er det nye sort – Kom og hør, hvad begrebet dækker over, og hvilke muligheder det giver for din virksomhed. RadiumOne har netop publiceret et globalt studie omkring Dark Social, hvor det blandt andet klarlægges, at mere end 2/3 af alt deling sker uden for de klassiske sociale medier. Studiet omfatter resultater for Danmark og Norden, hvor talerne blandt andet perspektiverer i forhold til de globale trends.

Se det fulde program til Dark Social

Google Hangout – Iværksætteri, Google+, SEO og meget mere
Dette Google Hangout med Online Haj vil byde på en snak med Thomas Rosenstand, der vil fortælle omkring iværksætteri, Sociale medier, søgeordoptimering og meget mere.

Hør mere omkring Thomas’ historie og erfaringer og tilmeld dig her 

Dansk Erhverv – Kan digital markedsføring styrke dit salg?
Den hårde konkurrence i detailhandlen tvinger virksomheder til at konstant være skarpe på forretningsdrift og markedsføring. Samtidig, har udbuddet af platforme, hvor du kan markedsføre din virksomhed og dit brand, aldrig været større. Det giver et utal af muligheder, men samtidig kan det som virksomhed være svært at vurdere, hvor du skal lægge dine markedsføringskroner.

Læs yderligere omkring Dansk Erhvervs event

Huset Markedsføring – Sådan får du et “ja” – permission marketing i praksis
Få inspiration til, hvordan du bl.a. vækster din permissiondatabase, styrker dine åbningsrater på email-marketing og nyhedsbreve og får styr på reglerne om permission marketing.

Se programmet og oplægsholdere her 

Social Media Week Copenhagen d. 23/02 – 27/02.
Social Media Week is an annual conference that takes place simultaneously in multiple cities around the world. The aim is to identify and advance uses of social media in the corporate, public and non-profit sectors.

Læs mere omkring Social Media Week Copenhagen

FDIH – Mobilbetaling – nu og I fremtiden
Mobilbetalinger bliver en stadig vigtigere del af det at drive e-handel.
Flere og flere tilgår webshop fra deres mobile devices og det er derfor vigtigt at betalingsdelen foregår let og smertefrit – ellers giver kunderne let op og forlader siden.

Læs omkring eventet og oplægsholderene

Pentia – Digital Nudging
Nudging-begrebet har taget Danmark med storm, men hvordan kan man reelt bruge nudging på sit website? Vi dykker ned i de gode eksempler og giver konkrete råd til, hvor man kan begynde. Der vil derfor være focus på do’s and dont’s og gode råd til hvordan man mest effektivt arbejder med nudging.

Se mere omkring Digital Nudging

Du kan altid følge med i Shopsonlines eventkalender, der hver dag bliver opdateret med nye og spændende events. 

Skrevet af

Top