Den danske iværksættervirksomhed Trustpilot, som specialiserer sig i brugeranmeldelser af virksomheders kundeservice produkter, har haft en værkst i omsætningen på 80% fra 2013 til 2014 og har fået 50% flere anmeldelser end tidligere år. Virksomhederne har fået øje på værdien af brugeranmeldelser, lyder direktørens forklaring. Af Tina Søndergaard, Foto af Ricky John Molloy
Trustpilots drømme-år bød også på en investering fra blandt andre de danske investeringsselskaber SEED Capital og Northzone på omkring 140 millioner danske kroner.
Læs også: Trustpilot får tæt på 140 millioner i ny investering
Trustpilot
Trustpilot har især rykket på det amerikanske marked, hvor shopping på nettet bliver mere og mere almindeligt. I dag bruger 72 procent af internetbrugerne i Nordamerika og Vesteuropa online shopping. Analyser forudser en stigning i global e-handel på 79 procent inden 2018.
Dermed stiger virksomhedernes behov for troværdige brugeranmeldelser. For at fremstå som en seriøs og troværdig netbutik, kan man skabe tillid til kunderne blandt andet ved at bruge online anmeldelser.
Det er denne udvikling, som gør, at Trustpilot nu for alvor melder sig på banen som en af de danske succesvirksomheder, der er slået igennem på verdensplan med kunder i 65 lande og kontorer i København, London, New York og Melbourne. Virksomheden lancerede i 2007 og rummer i dag 12 millioner brugeranmeldelser af over 100.000 virksomheder. Hver dag kommer mere end 10.000 nye brugere til og der bliver skrevet en ny anmeldelse hvert femte sekund.
Læs også: Interview med Trustpilot – Peter Holten Mühlmann
Virksomheder ser værdien i brugeranmeldelser
Trustpilot er en af de førende online platforme for brugeranmeldelser herhjemme, og nu også i USA, hvor det især er virksomhederne selv, der er begyndt at se værdien i brugeranmeldelserne.
“Ifølge en undersøgelse fra Nielsen bruger 68% af forbrugerne online anmeldelser og anbefalinger, når de skal beslutte sig for at købe et produkt. Det illustrerer, hvor essentielle online anmeldelser er for virksomheder, der vil lære mere om deres kunder og forbedre hele kundeoplevelsen,” forklarer Peter Holten Mühlmann, CEO for Trustpilot.
Virksomheden har i dag et team på 27 medarbejdere, der konstant arbejder på at sikre at retningslinjerne bliver overholdt og bekæmpe falske anmeldelser. Det, brugerne skriver, skal bygge på en konkret købsoplevelse.
Den øgede omsætning har indtil videre resulteret i, at det danske startup er gået fra at have 127 ansatte til i dag at have 325 ansatte på tre kontinenter.
1 kommentar