Arkiver

E-handelNyheder

Coolshop.com overtager tampon-succes

Coolshop.com, en af Nordens største e-butikker, har de seneste år arbejdet målrettet på, at skabe et særligt shoppingunivers for kvinder. Nu overtager Coolshop Pigepakken.dk, og dermed får Coolshops 500.000 kvindelige besøgende hver måned adgang til et helt univers fyldt med produkter til menstruation.

Danske Coolshop.com udvider endnu engang den del af sortimentet, der retter sig specifikt mod kvinder. Det sker i forbindelse med overtagelsen af Pigepakken.dk, som er den første webbaserede virksomhed i Danmark, der har solgt menstruationsbind, tamponer og trusseindlæg på abonnementsbasis.

”Årsagen til at Coolshop kigger mere på kvinder er at vi i en del år har været kendt som en “drengebutik” med spil og gadgets, men har i de senere år taget nye produktgrupper ind som skønhed, bolig, hus og have osv. Alt sammen for at udbygge vores segment og være den bedste department store med kun de bedste brands og produkter til de bedste priser.” – fortæller Jacob Risgaard, marketingdirektør i Coolshop.com

Coolshop er blevet synonym med kvalitetsprodukter til Danmarks billigste netpriser – blandt andet med prisgaranti på Hay, B&O og eksklusive hårprodukter. Pigepakken.dk har tilsvarende opnået stor succes, når det gælder salget af månedlige luksuspakker med menstruationsrelaterede produkter og små gaver til selvforkælelse. Det kan f.eks. være te, bodyscrubs, creme, chokolade og meget mere.

Pigepakken har som noget nyt på markedet gjort det muligt at vælge helt frit mellem et kæmpe udvalg af menstruationsrelaterede produkter. Denne service gør det nemt for kvinder at afprøve forskellige varianter, indtil man finder det produkt, der passer bedst til ens cyklus og livsstil. Normalt er man tvunget til at købe hele pakker af hvert produkt, men Pigepakken tillader, at man kan prøve blot et par stykker af hvert produkt. Det fjerner også ulemperne ved at skulle opbevare store pakker med de forskellige produkter. Desuden kan man frit tilføje f.eks. smertestillende piller, prævention, hygiejnesæbe, glidecreme, barberskum, barberblade, graviditetstests mm.

”Coolshop.com har i forvejen 10.000 kunder med et månedsabonnement, og det er en tendens, der vinder mere og mere frem, både herhjemme og i udlandet. Pigepakken.dk har formået at konvertere alt det pinlige og upraktiske ved menstruationsprodukter til en rar luksusoplevelse hver måned. Det passer perfekt sammen med det, vi gerne vil med Coolshops kvindeunivers, og derfor var det oplagt for os at overtage Pigepakken,” siger Jacob Risgaard, marketingdirektør i Coolshop.com. Han understreger i øvrigt, at Pigepakken fortsætter med et rent kvindeteam på medarbejdersiden, så den høje grad af kunderådgivning kan opretholdes.

Medlemskab hos Pigepakken er gratis og man betaler kun for de produkter, man køber. Månedspakken kan hver måned ændres efter ønske og behov, og man kan til enhver tid melde sig ud igen uden bindingsperiode.

Skriv et svar