”Det er federe at gøre en forskel end at blive rig” (del 2)

Under to år på bagen og over 10 millioner besøgende om måneden. Tatoveringssitet tattoodo.com er i konstant vækst og stiler stadig højere. Mød grundlæggerne til TechBBQ den 20 maj.

Af Torben Kloster

(Dette er en fortsættelse. Læs første del af historien her)

Grundlæggerne Johan Plenge og Mik Thobo-Carlsen har arbejdet sammen gennem flere år. De opdagede længe før ideen til Tattoodo, at de havde et stærkt samarbejde.

”På vores tidligere arbejdsplads fungerede det sådan, at Johan altid vidste, hvem vi skulle mødes med, hvad det handlede om og hvad vi skulle have ud af det. Så briefede han mig i taxaen på vej dertil, for jeg var sælgeren, der skulle præsentere det. Han ville faktisk helst have, at jeg tog al rampelyset,” siger Mik Thobo-Carlsen.

Tattoodo har otte ansatte i Danmark samt tre i USA, én i Frankrig og én på Filippinerne. Besøgstallet på siden vokser stort set hver måned, og investorerne er så mange, at stifterne kan vælge og vrage. Efterhånden er sitet også blevet meget lidt dansk – Danmark ligger blot på en 29. plads over de nationaliteter, der besøger siden mest, klart overgået af USA og Storbritannien. Mik Thobo-Carlsen kan også tydeligt mærke den øgede efterspørgsel, når han mødes med eventuelle kommercielle partnere.

Skærmbillede 2015-04-23 kl. 1.06.32

”De sender altid alle spidserne til mødet. Når jeg ser på listen af deltagere, er det ofte direktører. Interessen er god, og på den møde kan vi vælge de samarbejdspartnere, der giver mest mening for os,” siger han.

Tjek også: Podcast med grundlægger Johan Plenge

Hvordan var verden før Tattoodo?
Indtil videre bygger tattoodo.com primært på designkonkurrencer, hvor folk kan uploade deres tatoverings-ideer og starte en konkurrence blandt de tilknyttede designere. Men på længere sigt satser grundlæggerne også på, at siden bliver udvidet med et bookingsystem, samt at den bliver et samlingssted for verdens bedste tatovører.

Grundlæggerne på deres kontor i det indre København

Grundlæggerne på deres kontor i det indre København

 

”Vi har allerede kontakt til omkring 100 af de største tatovører, der støtter op om ideen. Og når bookingsystemet kommer op at køre, kan man klare hele processen gennem os; uploade sine ideer, få dem designet og bestille en tid hos den ønskede tatovør – endda hos de bedste tatovører i verden,” siger Mik Thobo-Carlsen og fortsætter:

”Det må gerne blive ligesom Facebook, hvor man efterhånden tænker: ”Hvordan holdt man egentlig kontakten før Facebook?” I vores tilfælde skal det være: ”Hvordan fik man egentlig inspiration til en fed tatovering før Tattoodo?”.”

Han fortæller videre, at en stor del af succesen bag Tattoodo skyldes, at konceptet passer til det, som tatoveringshungrende mennesker leder efter; enten skal tatoveringen være personlig, eller også skal den laves af en stor kunstner. Den første del bliver opfyldt af de enkelte designkonkurrencer. Den anden del kan blive opfyldt, hvis sitet får tilknyttet et stort netværk at de største tatovører.

Verdens største medie
Med en stor vækst i de to første leveår af Tattoodo, sigter holdet endnu højere. De drømmer om at blive samlingsstedet for hele tatoverings-kulturen, samt om at komme til at blande sig med de største medier i verden.

”Det er den måde, vi kan ændre verden på. Hvis vi kan gøre hele processen i forhold til at få en tatovering lettere og mere inspirerende, så har vi opnået, hvad vi drømmer om,” siger Mik Thobo-Carlsen og fortsætter:

”Det er federe at skabe noget, end at blive rig. Man kan jo kun spise en vis mængde aftensmad og køre i én bil. Vi vil gerne skabe en ændring.”

Du kan møde holdet bag Tattoodo og høre mere om deres historie til TechBBQ i Operahuset i København den 20. maj.

Skrevet af
Top