Arkiver

E-handelFintechNyheder

Danmark bliver prøveklud for ny teknologi

Tilbage i januar meldte endnu en spiller sig ind i kampen om markedet for mobilbetalinger. Britiske Powatag er nu tilbage i nyt samarbejde med AFA JCDecaux, der giver forbipasserende mulighed for at anvende mobiltelefonen til at handle direkte via AFA’s outdoor-reklamer og bus-læskærme.

Powatag er en app, der gør det muligt meget nemt at købe produkter og få dem leveret ved hjælp af såkaldte tags. Det kan være en kode, man scanner, men det kan også være en lyd, der for eksempel kan lægges ind i en tv-reklame. Tanken er, at man allerede har tastet leveringsadresse og kreditkortoplysninger ind i appen, så selve købet kun kræver et klik.

Køb direkte fra reklamen med MobilePay
På en stor del af reklamerne i byernes busskure står der AFA JCDecaux. Virksomheden har indgået et samarbejde med Powa Technologies. Samarbejdet betyder, at forbipasserende med deres smartphone kan købe en vare direkte fra reklamen – kunden skal blot scanne det såkaldte PowaTag, og samtidigt gennemføres betalingen via PowaTag-appen.

Læs også: Britiske Powatag vil konkurrere med Mobilepay og Swipp.

I sammee ombæring har Powa Technologies indgået et samarbejde med Danske Bank om integration mellem PowaTags funktioner og MobilePay, som i dag bliver brugt af mere end to millioner danskere.

“PowaTags samarbejde med MobilePay betyder, at vores kunder øjeblikkeligt vil kunne nå ud til en målgruppe på mere end to millioner mennesker. 58 procent af danskerne bruger deres smartphone til at shoppe. Og 42 procent handler inden for en måned efter, de har set en reklame på gaden. Så tidspunktet er det helt rigtige for at indgå dette samarbejde,” fastslår Casper Claudius Gregersen, kommerciel direktør for AFA JCDecaux på markedsføring.dk.

Han afslører samtidig, at Danmark så at sige bliver prøveklud for den nye teknologi, der efter planen skal rulles ud på flere af AFA JCDecaux’s 60 globale markeder.

Kilde: Markedsføring.dk

Skriv et svar