Arkiver

NyhederPlatformRekruttering

Just Sold: Udfordrende at jonglere, vækst drift og udvikling samtidigt

Det danske startup Just Sold har haft et travlt år, hvor udfordringerne har været at håndtere forretningsmodel, de praktiske gøremål i en nystartet virksomhed, rekruttering og at følge trit med en hastigt voksende forretning.

Just Sold er et nyt koncept inden for boligsalg. Konceptet fokuserer på gennemsigtighed i branchen og effektive resultater for både mægler og kunde. I stedet for at sætte boligen til salg hos en enkelt mægler, har Just Sold et samarbejde med mere end 100 mæglere landet over, så der altid er en lokalkendt mægler på hussalget. Just Sold er nye på markedet, de blev stiftet i 2013 og gik for alvor i luften i løbet af det forgangne år.

”Flere af de antagelser, vi har baseret vores forretningsmodel på, virkede enten ikke eller overgik vores forventninger. Det er helt normalt i en iværksætter virksomhed, men det er enormt krævende, da det kræver mange omstillinger,” udtaler Jesper Jørgensen, administrerende direktør og partner i Just Sold.

En af de største udfordringer, som Jesper Jørgensen peger på, var at gå fra at være et ”projekt” til at overgå til fuld drift med alle de opgaver, der fulgte med – men også de mange op- og nedture, der har været i løbet af året.

Det har desuden været en udfordring at finde de rette medarbejdere, da startuppets koncept er anderledes end den traditionelle del af branchens. Men 2015 har også været et godt år for Just Sold.

”Alt i alt har året 2015 været sjovt, hårdt, frustrerende og motiverende,” smiler Jesper Jørgensen.

Det praktiske i et startup kan være en hård nød at knække
Arbejdet med at etablere alt det praktiske, der følger med, når en virksomhed går i drift, og samtidig holde fokus på udvikling og salg, har, ifølge Jesper Jørgensen, givet anledning til panderynker. Han fortæller, at det kan være en kæmpe udfordring for en lille virksomhed med få ansatte at nå hele vejen rundt og samtidig have øje for de store linjer.

”Hos Just-Sold var det især en udfordring at blive landsdækkende fra den ene dag til den anden. Vi gik mere eller mindre fra ingen vurderingsmøder til afholde op mod 250 vurderingsmøder fra den ene måned til næste. Det var på flere områder en udfordring – en positiv udfordring,” forklarer Jesper Jørgensen.

Men Just Sold klarede skærene ved at arbejde hårdt og holde fast i konceptet.

”Prioritering og fokus skal holdes hele vejen, selvom det til tider er svært,” siger Jesper Jørgensen. Han påpeger også, at én ting er at identificere udfordringerne, men det er lige så vigtigt at kunne tage beslutninger hurtigt, når man rammer et bump på vejen

Proof of concept er et af højdepunkterne i 2015
Når Jesper Jørgensen kigger tilbage på 2015, er en af de bedste ting ved 2015, at Just Sold har bevist, at deres ide holder. Startuppet har fået etableret et nyt koncept på et traditionelt marked, der ikke har udviklet sig meget i mange år.

”Vi har bevist, at kunder og samarbejdspartnere ser muligheder i vores koncept, hvilket er altafgørende for vores fremtid. Samtidig med har vi etableret en stærk organisation og har skabt et stærkt fundament som gør det muligt at bygge videre.”

Just Sold er nu landsdækkende med 100 samarbejdspartnere, der tilsammen har ca. 250 mæglere ansat.

Læs også: Just-Sold nytænker boligsalg

13 kommentarer

Skriv et svar