Arkiver

E-handelNyhederSustainable Tech

Charity Bakery giver en bid af kagen til mennesker i nød

Charity Bakery har gennem kagesalg doneret 75.000 kroner til velgørenhed i deres lanceringsår. 

Det danske startup Charity Bakery kalder det ”kage med god samvittighed!” – hvilket leder tankerne hen på paleo-, glutenfri- eller rawkage, men det er ikke den del af samvittigheden, der hentydes til hos det københavnske online bageri. Charity Bakery har nemlig velgørenhed som en fast integreret del af konceptet. Hver gang startuppet sælger en kage, donerer de 20 kroner til den velgørenhedssag, som kunden har valgt.

”På den måde går der altid en bid af kagen til mennesker i nød,” lyder det begejstret fra Clement Nielsen, som er en af de fire partnere bag det velgørende bageri.

I oktober 2014 kunne man for første gang bestille kager online og få dem leveret til døren. Det er tanken om at drive forretning på en social ansvarlig måde, der er drivkraften for holdet bag Charity Bakery.

Charity Bakery har til dato doneret 75.000 kroner til velgørenhed
Da startuppet for nyligt kunne fejre sin 1-års fødselsdag, havde de god grund til at lade champagnepropperne springe – det er nemlig lykkedes for dem at samle 75.000 kroner ind i løbet af deres lanceringsår til en bred vifte af velgørenhedsorganisationer. Listen over samarbejdsorganisationer tæller Ungdommens Røde Kors, Alzheimerforeningen, Little Heroes, Plan Danmark, White Ribbon Danmark og Dansk Flygtningehjælp.

”Vi er meget stolte over det flotte beløb, som vi gennem vores kagespisende kunder har kunnet lade gå videre til de gode sager, vi støtter. Vi føler, at vi er med til at gøre en forskel,” smiler Clement Nielsen.

Både koncept og kager er blevet vel modtaget hos private, såvel som virksomheder. Og selvom 20 kroner måske ikke syner af meget, så er det blevet til en hel del kager henover året.

Læs også: Startup forener kageglæde med velgørenhed

Skriv et svar