Stress niveauet hos mobilbrugere stiger, når data-streamingen er forsinket, og brugerne samtidig er under tidspres. Det belyser en ny rapport, som Ericsson lancerer under den igangværende Mobile World Congress i Barcelona.
Ericssons Mobility Report belyser, hvordan ustabilitet i data-streaming og netværkets ydeevne stresser os som mobilbrugere, og hvordan det påvirker vores opfattelse af mobiloperatørerne og udbyderne af digitalt indhold.
Det er under Mobile World Congress i Barcelona, som løber af stablen disse dage, at Ericsson vil fremvise denne unikke indsigt i industrien.
Neuroteknologien afslører
I forbindelse med rapporten blev neuroteknologi anvendt til objektivt at måle de følelsesmæssige reaktioner, mobilbrugere har i forbindelse med forskellige oplevelser med en smartphone.
Det viser sig, at forsinkelse i indlæsningen af hjemmesider og videoer, mens mobilbrugere er under tidspres, får deres hjerterytme til at stige gennemsnitligt med hele 38 procent. Det er et stress niveau, som svarer til angsten ved at se en gyserfilm alene.
Loyaliteten er forbundet med netværksstabilitet
Et andet punkt, rapporten særligt belyser, er, at kundeloyaliteten over for en operatør markant stiger, når operatøren bliver forbundet med en positiv oplevelse, og hvorpå der ingen forsinkelse er.
Derimod falder kundeloyaliteten til operatørere, hvor brugerne oplever moderate forsinkelser på streaming af data. Faktisk har moderate forsinkelser en dobbelt negativ effekt på en mobiloperatør, fordi mobilbrugernes engagement over for operatørens brand nedsættes, og i stedet stiger engagementet hos konkurrenternes brands.
Flere højdepunkter fra rapporten
Antallet af nye mobilabonnementer er i kraftig stigning. Hele 68 millioner nye mobilabonnementer blev oprettet i sidste kvartal af 2015, hvoraf Indien indtager førstepladsen for flest oprettede med et antal på 21 millioner. Dermed runder det samlede antal mobilabonnementer for sidste kvartal af 2015 cirka 7,3 milliarder.
Rapporten afslører også, at de sociale netværk stadig er i hastig fremgang. Det er de sociale netværk, kun overgået af video, der står bag den øgede mobile trafik på smartphones.
Derudover er den globale mobil-datatrafik steget drastisk med hele 65 procent på et enkelt år fra 2014 til 2015.
Læs hele rapporten her.