Arkiver

BusinessNyhederSpilUngt TechVenturekapital

Danmarks største eSports-organisation får Lars Seier ombord

Tricked Esports, eSport

Seier Capital har investeret i eSports-organisationen Tricked Esports. Lars Seier Christensen vil være klogere på eSport, et område han ser uanede muligheder i.

eSport er en interaktiv sportsgren i rivende udvikling. Professionelle computerspillere dyster i spil som FIFA, Counter Strike, Call of Duty og League of Legends. Det er en industri, der vokser år for år og tiltrækker millioner af seere – og nu også en god sjat penge fra Lars Seier Christensens fond, Seier Capital.

Købt andel i Tricked Esport

Investoren har nemlig tirsdag annonceret, at han har erhvervet sig en andel i Danmarks største eSports-organisation, Tricked Esport. Det skriver flere medier, heriblandt Finans.dk.

“Jeg har først og fremmest investeret i Tricked Esport for at blive klogere på e-sporten. Det er efterhånden umuligt at gå en tur eller sidde i et fly, uden at der sidder en fyr og ser e-sport eller selv spiller med,” udtalte Lars Seier Christensen på pressemødet.

Læs også: Lars Seier Christensen starter egen kapitalfond

Lars Seier Christensen vil ifølge business.dk ikke ud med, hvor mange penge, han har investeret i organisationen, men det er hverken hans største eller mindste investering.

Han kalder Tricked Esport en ambitiøs forretning. Organisationen er både en talentfabrik og en sportsklub, der samarbejder med Vejle Sportscollege, så unge kan kombinere e-sport på eliteplan med deres uddannelse.

E-sport omsætter for milliarder på verdensplan

Lars Seier Christensen har sammenlagt investeret i 24 virksomheder inden for hans to vertikaler; sport og livsstil og teknologi, hvor man må sige, at den nye investering passer godt ind.

Læs også: Lars Seier poster millioner i virtual reality og AI

Til pressemødet lagde han da heller ikke skjul på, at han ser uanede muligheder i eSport. Omsætningen oplever nemlig eksplosiv vækst og ifølge Newzoos 2016 Global Esports Market Report var omsætningen sidste år på 325 millioner dollars på verdensplan, og i 2014 var der næsten 200 millioner seere til eSports-begivenheder.

eSport er altså meget hurtigt ved at udvikle sig fra en niche til en seriøs rival til traditionelle sportsgrene.

 

Skriv et svar