Annonce
De fleste virksomheder har i dag en markedsføringsstrategi, der inkluderer annoncering på Google. Denne online-strategi kan variere meget, men fælles for alle virksomheder bør være at have fokus på mobiloptimeringen. Google ændrer sine algoritmer efter forbrugervaner og tendenser, og Google lægger mere vægt på hjemmesidernes mobilvenlighed.
Når du annoncerer på Google både gennem SEO-løsninger og Google AdWords, skal du sørge for, at dit website er klar med mobilvenlige søgeresultater. Google har løbende nye trends og tendenser, der er fokus på i sine algoritmer. Eftersom antallet af brugere på mobiltelefon og tablet er stigende og antallet bliver endnu større de næste par år, er det vigtigt, at virksomheder tænker mobilvenlige løsninger ind i markedsføringsstrategien.
Google belønner mobilvenlighed
Google opdaterer hele tiden sin algoritme i takt med den online udvikling og forbrugermønstrene. Google sætter derfor mere fokus på den mobilvenlige website, fordi forbrugerne anvender telefonenerne til at søge mere end nogensinde før.
Google belønner hjemmesider med en mobilvenlig side, da forbrugerne søger over mobil og tablet. Hjemmesider, der er mobilvenlige, får oftest en bedre placeringer på Google. Grunden til dette er, at Google belønner brugervenlige hjemmesider, der er nemme at navigere i og som har oplagte landing-sider. Googles algoritmer ændre dig hele tiden, og det kan ofte ses på Googles humørsvingninger. De giver en indikator på, at der er ved at ske ændringer på Google. En af disse ændringer er fokus på mobil og tablet.
Tre ting I skal undgå
1. Glemme mobilbrugerne
Den første og mest fatale fejl ved annoncering på Google er at glemme mobilbrugerne. Når brugerne søger over mobiltelefonen eller en tablet, så er det vigtigt at de ankommer til en mobilvenlige hjemmeside. Hvis hjemmesiden ikke er mobilvenlig kan det skræmme potentielle kunder væk. Virksomhederne skal passe på ikke at falde i fælden ved kun at oprette et mobilformateret websted, hvor det ser pænt ud på mobilen, men hvor hjemmesidens nyttige funktionalitet er fjernet. Virksomheder bør i stedet oprette en mobilvenlig version af websitet, der minder om hjemmesiden.
2. Bruge forskellige URL-adresser
Det kan være fristende at oprette en særskilt side til din mobilvenlige hjemmeside. Dette kan ikke betale sig i længden, da det kræver meget arbejde at opretholde og opdateret dit websted. Du kan forenkle processen ved at anvende responsivt webdesign. Responsive webdesign gør din webside mobilvenlig og bibeholder alle nyttige funktioner.
3. Begå andres fejltagelser
I stedet for at køre dit eget løb på Google, bør du finde inspiration hos dine konkurrenter. Du er sjældent den første i din branche med et mobilvenligt websted, og det kan være en fordel at sammenligne med andres resultater, før du begår samme fejl.
Ønsker I hjælp til at finde den bedste løsning for jeres hjemmeside, så I kan blive mere mobilvenlige, så tøv ikke med at kontakte Searchmind på https://www.searchmind.dk/. De er nørder indenfor Google og kan sørge for, at hjemmesiden altid er optimeret korrekt.