Bapoon.dk formidler ledige frisørtider i hele landet

Bapoon.dk hjælper frisører med at få fyldt kalenderen op med aftaler og bringer samtidigt convenience til forbrugerne. Via et gratis bookingsystem formidler Bapoon.dk ledige frisørtider i hele landet. Tjenesten gør alle ledige tider tilgængelige for de frisører, der benytter bookingsystemet og på den måde kan brugerne let og enkelt booke nærmeste ledige tid enten via websitet eller på appen.

De to founders bag Bapoon.dk er Nicolai Dam Jensen og Andreas Fabricius Rasmussen. Nicolai, som Trendsonline.dk har interviewet, fortæller at de to mødtes via Just Search (nu Deducta Search) hvor Nicolai sad som direktør:

”Andreas og resten af temaet bag Ungarbejde.dk havde lejet sig ind på vores kontor og det var derfor meget naturligt at sparre over frokosten eller sidst på dagen. Den arbejdsmæssige kemi fungerede rigtigt godt mellem os og vi fandt ud af, at vi komplementerede hinanden godt. Da Ungarbejde.dk både er en sund og velsmurt maskine, så var der pludselig en god og oplagt mulighed for, at vi kunne realisere tankerne bag Bapoon.dk.” tweet

I deres arbejde med Bapoon.dk har de begge trukket på deres erfaringer fra tidligere startups:

”Jeg har siden 1993 været involveret i en masse spændende start-ups, både inden for offline og online og både som menig medarbejder og som co-founder… Det er summen af alle de erfaringer man trækker ind i et projekt som dette… For Andreas forholder det sig på samme måde. Han trækker på de mange erfaringer, han har gjort sig siden han som 20-årig kastede sig ud som iværksætter med Ungarbejde.dk og i 2009 vandt prisen som Årets UNGE HÅB.” Fortæller Nicolai tweet

Han forklarer, at Bapoon.dk handler om at organisere et uorganiseret marked, så forbrugerne nemt, hurtigt og enkelt kan søge og booke deres næste ledige frisørtid. Forretningsmodellen er ganske simpel:

”For frisørerne handler det om at få fyldt så mange af deres ledige tider op som muligt, da de jo sidder med de samme faste omkostninger om salonen er fyldt eller om den er tom. Frisørerne er derfor også villige til at betale for, at vi hjælper dem med at fylde salonen op. Vi stiller derfor også vores system, der indeholder kalender, kundehåndtering og online booking, gratis til rådighed for frisørerne. De betaler så et fee pr. booking, såfremt det er en ny kunde, vi har skaffet til dem” tweet

Idéen om online booking af frisørtider er i sig selv ikke ny, men Bapoon.dk er nyskabende på området:

”… indtil videre har det fungeret vertikalt – altså forstået på den måde, at hver enkelt frisør havde deres eget online bookingsystem og der kun har været mulighed for at overskue kalenderen og dermed booke tid for én frisør ad gangen. Bapoon.dk fungerer derimod som en portal, hvor brugerne på tværs af alle de frisører vi eksempelvis har i Aarhus, kan søge efter den første ledige tid.” tweet

Udviklingsarbejdet er lavet i samarbejde med Accedo A/S, som udvikler i PHP, og som ligesom Bapoon.dk også har base i Aarhus.:

”Da vi skulle i gang med udviklingsarbejdet var det enormt vigtigt for os at finde et udviklingshus, der rummede de nødvendige kompetencer i forhold til at kode på flere platforme. Samtidigt var det vigtigt for os, at vi fandt et hus, der også selv ville stå på mål, så hverken udviklingsomkostninger løb løbsk eller at deadline blot var et tidspunkt i kalenderen som let kunne skubbes.” Fortæller Nicolai tweet

Foruden den teknologiske del fokuserer de hos Bapoon.dk også på, hvordan de kan skabe vækst, forklarer Nicolai:

”Vi arbejdet intensivt på alle områder og når det kommer til trafik og nye brugere, så satser vi en del på SEO/ SEM og sociale medier, primært Facebook. Også offline aktiviteter som flyers, streamers i vinduerne hos frisørerne etc. benyttes. Nye frisører rekrutteres både gennem telefonen og ved at tage ud og besøge dem” tweet

Nicolai mener da også, at fremtiden ser meget lys og lovende ud. De er kommet godt fra land og har fået godt gang i butikken:

Henover de næste mange måneder kan der ske mange spændende ting, da vi igennem det sidste lange stykke tid har afholde møder med en masse spændende mennesker og forhåbentlig kommende samarbejdspartnere. Også på udviklingsfronten kommer vi til at med nogle tiltag som bliver spændende og givende for vores kunder og brugere.” tweet

Hos Trendsonline.dk er vi spændte på at se, hvilke tiltag det er, som man i fremtiden vil kunne opleve hos Bapoon.dk.

Skrevet af

Læs også

Top