Interview med Morten Lunds nye startup Airhelp.org

Morten Lunds nye projekt Airhelp.org er helt nyt, det er kun en måned siden at Morten havde et møde med den ene medstifter Henrik Zillmer. Statistisk er det 99 % af alle der flyver, der ikke får kompensation, så der er en stor pain og et stort markedspotentiale og dette kunne de andre foundere også se.

“Det er ca. en måned siden Morten kom med ideen. Vi undersøgte markedet i Europa og fandt konkurrenter i Frankrig Holland, Tyskland og England, men de gjorde det ikke særlig godt, og brugte ikke de teknologiske muligheder der var”, udtaler Henrik Zillmer til Trendsonline.dk tweet

Henrik har kendt Morten et godt stykke tid, men har aldrig arbejdet sammen med ham før nu. Sammen med Henrik Zillmer der i dag er CEO, er der Ferdinand Kjærulff, der står for Operation Management og Asser Traberg, der står for product / marketing. Mortens rolle er advisor og som medlem af bestyrelsen.

Airhelp.org vil gøre det super nemt flyrejsende og som vi skrev om i mandags så er det en win-win situation. Som passager får man op til 600 euro og Airhelp får 25% af dette beløb for deres arbejde, du betaler kun hvis du får kompensation.

Er i dialog med flyselskaber
De er allerede i dialog med flyselskaberne og vil senere på året lave en pro version, hvor man som flypassager kan betale 3 euro i forsikring og hvis flyet så er forsikret, så får man indbetalt pengene med det samme.

Airhelp Pro, giver dig mulighed for at få din kompensation hver gang og uden den normale forsinkelse på 4-5 uger det tager om at behandle denne type sager. Man betaler 3 euro for en flyvning, og hvis man er forsinket, så får man overført pengene med det samme.

“Flyselskaberne har denne en pain, som vi hjælper med, og hvis de går i samarbejde med os og reklamere for vores tjeneste så får flyselskaberne et kickback på 1 euro pr. flyvning.” tweet

Airhelp.org er som tidligere nævnt et helt nyt projekt, men har allerede fået en rigtig god traction. De har haft 50.000 besøgende og der er allerede landet rigtig mange sager på deres skrivebord, og nogle af disse sager, sætter flueben ved nogle af Airhelp.org foundereres hypoteser.

“Flere af vores sager er fra rejsebureauer, og dette håbede vi også på ville ske. Hvis vi først får foden indenfor rejsebranchen og de kan se en fordel ved at bruge Airhelp.org, så ser det rigtig godt ud” tweet

Trendsonline.dk kommer til at følge Airhelp.org tæt og vi kan kun glæde os over vi har en drivkraft som Morten Lund i Danmark, der er med til at give en masse startup luft under vinger.

Skrevet af

Læs også

Top