En kop kaffe i et shoppingcenter blev starten på det, der i dag er blevet til Easysize.me, som hjælper brugeren med at finde de helt rigtige størrelser på den virtuelle shoppingtur.
Mange mænd har sikkert haft svært ved at sætte ord på, hvordan deres kæreste ser ud, når undertøjsekspedienten har skullet have en idé om, hvilken størrelsen manden skal have med sig hjem omkring jul og fødselsdage. Det samme dilemma kom Gulnaz Khusainova, CEO i Easysize.me, til at fundere over, en dag hun mødtes med en veninde på en café over for en undertøjsbutik.
“På et tidspunkt fangede jeg mig selv i at tænke, at det var mærkeligt, at størstedelen af butikkens kunder var mænd. Hvordan kunne de vide, hvordan de skulle købe den rigtige bh-størrelse, når det er svært selv for kvinder at finde den rigtige størrelse. Tager de bare deres hænder op til brystet og siger; “cirka sådan her”? Der kom vi på idéen om at skabe en løsning, hvor man kunne definere størrelserne med fotografi,” forklarer hun.
Derefter gik hun sammen med Natalia Muntyan, som hun havde studeret med på universitetet i Moskva, og hvor de bondede over at organisere events og give liv til idéer – som eksempelvis en skønhedskonkurrence på universitetet. Natalia Muntyan kendte så en dygtig udvikler, Vladimir Smirnov, der kunne hjælpe med at bygge produktet. Sammen er de founder-teamet i Easysize.me, der holder til i København, hvor de også bor sammen alle tre.
På vej med e-commerce redskab
De tre foundere har arbejdet sammen i 2,5 år og har altså sammen skabt Easysize.me. App’en kan hjælpe tøjkøbere med at finde de rigtige størrelser ved at sammenligne to billeder og sammensætte størrelsesforholdene i for eksempel amerikanske og europæiske mål. Men app’en kan også fortælle brugeren, hvilken størrelse i bestemte mærker, hvor der kan være store forskelle, man skal købe.
Pt. består Easysize.me blot af iOS app’en, men man arbejder også på, på sigt, at launche et e-commerce redskab, som online butikker kan købe sig til. Derudover vil der snart blive launchet nye features til app’en, der blandt andet kan guide brugeren i forhold til nye trends.
“For online butikkerne kan vi mindske returomkostningerne af tøj, der er købt i forkert størrelse og samtidig øge salget ved at anbefale forbestemte varer og give kunden stilanbefalinger,” forklarer Gulnaz Khusainova.
Sikke et fedt værktøj til at løse et stadigt voksende problem! Vores webshop har også et tool, der kan finde den perfekte størrelse blandt alle vores modeller og størrelser, men vi kunne helt klart være interesserede i at benytte dette værktøj.