Tabazine: Digitale magasiner uden brugerbetaling

Trykrullerne er udskiftet med computere og tablets, og virksomheden bag, TabazineMedia, er den første af sin slags i Skandinavien. Trendsonline har fået nogle kommentarer fra de to iværksættere bag.

Tabazine_JohanKofoedJohnsenTabazine_NicolaiMariengaard E-bogstjenesten Mofibo har gjort det med trykte bøger, Spotify med CD’er og Netflix med DVD’er. Nu samler TabazineMedia stafetten op med trykte magasiner.

Gennem tablet-appen, Tabazine, får brugeren adgang til en række nye og etablerede magasiner, som kan tilgås gratis både online og offline.

TabazineMedia bygger således på mange af de samme principper som eksempelvis den populære filmtjeneste Netflix, men uden brugerbetaling. Co-founder Johan Kofoed Johnsen fortæller hvorfor de har valgt denne model.

”I dag handler det om to ting, hvis man overleve i branchen på længere sigt. Dels om at være til stede hvor brugerne er, og samtidig om at kunne tilbyde en gratis brugeroplevelse, som brugeren kan se en værdi i at bruge igen og igen. Først når man har de to grundlæggende ting på plads, kan man snakke om at skabe værdi for potentielle kunder og annoncører.” tweet

TabazineMedia har to co-founders i Johan Kofoed Johnsen og Nicolai Mariegaard. Johan er Managing Partner i Copenhagen Concept og står bag Fashion Finder app’en, samt bureauet CPHSearch. Nicolai Mariegaard har en baggrund indenfor den kreative økonomi og forretningsmodeller i den akademiske verden og senere som reklamemand hos flere digitale bureauer. De to co-founders arbejder sammen i Copenhagen Concept, og har nu søsat TabazineMedia.

Tabazine_far2Et tilgængelig og interaktiv tabletmagasin

Det er ambitionen at gøre op med månedsmagasinet, som vi kender det, og i stedet arbejde med en højere frekvens for udgivelse af artikler og indhold i de enkelte magasiner.

Denne model er udelukkende mulig, da TabazineMedia ikke underlagt de obligatoriske trykomkostninger, som de klassiske magasinhuse. Johan Koefoed Johnsen fortæller Trendsonline om målet for TabazineMedia.

“Vores mål er at blive ledende inden for magasinløsninger til tablets. Først i Danmark, men forhåbentligt også i Skandinavien i løbet af 2014. I appen, Tabazine, kan læseren nu møde etablerede magasiner såsom de førende rejsemagasiner Vagabond Rejs og Business Traveller, men også nye, eksklusive udgivelser, der udelukkende udkommer på Tabazine. Det er eksempelvis Magasinet Far, som er et magasin for den moderne far og det første af sin slags i Danmark.” tweet

Udover en højere frekvens vil der være en række øvrige, mærkbare forskelle i TabazineMedias magasiner, såsom muligheden for direkte køb i magasinerne, video, lyd, mv., som de trykte magasiner af gode grunde ikke kan facilitere.

”Der er talt meget om, hvor det klassiske ’magasin’ er på vej hen. Med TabazineMedia har vi valgt en model, hvor vi samler så mange kvalitetsmagasiner under samme, digitale tag så muligt. Kombineret med innovativ forretningsmodel er det muligt for os at tilbyde vores læsere en samlet magasintjeneste, uden brugerbetaling. Det er der, vi mener, magasinet er på vej hen,” siger co-founder Nicolai Mariegaard. tweet

Tabazine-appen blev lanceret med otte forskellige magasiner 12. november 2013, og flere magasiner er allerede i støbeskeen.  Udover at tilbyde en række gratismagasiner gennem vores egen app, Tabazine, tilbyder vi vores softwareløsning til kunder, som ønsker at komme ud på tablets.

“Vi oplever især en stor interesse for at gentænke den klassiske tilbudsavis i et dynamisk ‘tabletformat’, og det hjælper vi pt. en række kunder med.” tweet

Appen kan downloades gratis til iPad via App Store: her. Vi glæder os til at se Tabazine Media få  medvind i 2014!

Tabazine_tablet

Skrevet af

Læs også

2 kommentar

  1. Pingback: Danish App Awards fejrer de bedste danske apps fra 2013 | Trendsonline.dk

Top