Danske Son of a Tailor gik i starten af maj i luften med deres crowdfunding-kampagne på Kickstarter. Der er to uger tilbage af kampagneperioden, men allerede nu har Son of a Tailor rundet de 10.000 pund, der var det oprindelige mål.
For at kunne tilbyde skræddersyede T-shirts til et større og internationalt marked, launchede Son of a Tailor den 7. maj på Kickstarter. Folkene bag Son of a Tailor vil putte omhu tilbage i T-shirten. Den skal laves fra bunden efter hver enkelt kundes mål.
Og det lader til at være en god ide. Målet var at samle 10.000 pund via crowdfunding-portalen. Det mål er nået, selvom der er to uger tilbage af kampagneperioden.
“Det gør os faktisk til det mest crowdfundede mode-startup i Danmark. Vi har bevist, at Kickstarter kan bruges til andet end gadgets og computerspil,” fortæller den stolte founder, Jess Fleischer.
Markedsføring og forecasting med Kickstarter
“Vi vil bruge kickstarter til at planlægge, hvor mange skræddere, modelkonstruktører osv. vi skal ud at hyre, og hvor meget stof, og hvor mange symaskiner, det vil kræve. På den måde hjælper Kickstarter meget i vores forecasting og videre investering i virksomheden,” fortæller Jess Fleischer. Indtil nu har Son of a Tailor kørt test-setup med en enkelt skrædder.
“Derudover bruger vi Kickstarter som markedsføringskanal til at lave et større fremstød internationalt. Vi har ikke før markedsført os internationalt,” fortæller Jess Fleischer.
Ingen SMALL, MEDIUM, LARGE
Hos Son of a Tailor bliver hver enkelt T-shirt lavet fra bunden efter kundes mål. Der er altså ingen faste størrelser. Kunder eller såkaldtes ‘backers’ kan enten tage deres egne mål til T-shirten eller bruge målene fra en gammel yndlings-tshirt, der sidder helt perfekt.
Prisen for en skræddersyet T-shirt er 38 pund – altså ca. 350 danske kroner.
Læs mere om Son of a Tailor på Kickstarter
Hej Alle,
I må endelig kommentere eller emaile, hvis I har nogle spørgsmål til kampagnen, Son of a Tailor, Kickstarter eller lignende.
Venligst,
Jess, Founder, Son of a Tailor