Annonce
Digitaliseringen har gjort, at markedsføringen ikke er, som den har været. Yngre generationer bruger ikke nær så meget tid foran fjernsynet, som de ældre gør, og bl.a. derfor kan det være vanskeligt, at markedsfører gennem traditionelle fjernsynsreklamer. De yngre generationer er mere tilstedeværende på sociale medier, og derfor er det oplagt at promovere produkter gennem kanaler som Facebook, YouTube og Instagram. Der er flere metoder at gøre dette på, men særligt markedsføring gennem influencers har vist sig at være en succesfuld metode.
Markedsføringen gennem Influencers
Markedsføring på sociale medier har stor succesrate gennem influencers. En influencer er en person, som har en god følge på sociale medier. Det betyder, at markedsføringen gennem en influencer giver troværdighed til en specifik, men pålidelig målgruppe. Inden man kaster sig ud i influencer marketing, så skal man gode grundigt finde frem til ens målgruppe, da man ellers hurtigt kan komme til at fejlpromovere. Denne form for markedsføring har oftest de yngre generationer som målgruppe. Men der er også ældre, som har et stærkt mediefølge. Hvis markedsføring gennem influencers har fanget interesse, så find influencers her.
Mange fordele få ulemper
En af de store fordele med at markedsføre gennem influencers er, at man kan ramme en bred målgruppe med troværdighed. Der er en grund til at en influencer har så stort et følge, og denne følge har en større tillid til produktpromovering, end hvis det havde været gennem fjernsynsreklamer. Med andre ord, så bliver promoveringen mere personlig for målgruppen. En anden fordel er selvsagt, at det er væsentlig billigere at reklamere gennem influencers. En af ulemper er, at det er en specifik målgruppe, som man rammer. Derfor skal man være opmærksom på hvilken målgruppe, som valgte influencer har som følge. Prøv derfor at find influencers, som er relevant for produktet.