Vi møder Linisha Palm til et launchparty for deres startup PhotoPitch, en crowdsourcingplatform hvor designere der mangler de rigtige billeder med den rigtige stemning møder professionelle fotografer. Vi har fulgt dem siden deres spæde start, læs interview med PhotoPitch.
Vi står sammen med 80 i et mindre lokale på Gammel Kongevej og præsentationen går rigtig godt, deres launchparty er foruden en god mulighed for at netværke også en rigtig god mulighed for PhotoPitch at lave en customer-validation blandt både de mange fotografer og designere der er til stede.
Men inden Linisha Palm nåede hertil var hun sammen med en række andre studerende fra CBS en tur i San Francisco og besøge Standford, her hørte hun på en forelæsning af founderen fra 99design, og efter dette gav det hende blod på tanden til at arbejde endnu mere fokuseret på PhotoPitch.
De sidste mange måneder har ifølge Linisha været sindsyge og foruden der er kommet en investor med ind i projektet så har det også budt på en ny co-founder Mikkel Lønow. Så hele teamet består i dag af Mikkel Lønow, Marine Gastineau, Jens Axel Sø, Christian Nobel og Linisha Palm
“Efter vores sidste co-founder Mikkel kom på har vi valgt at lave det hele om fra Drupal til en custom-design”, siger Linisha Palm hvorefter Mikkel der står for udvikling kommentere yderligere
“Ja vi valgte at bygge det hele forfra og bygge det på Microsoft platform C#, der var mange features der var besværlige at bygge i Drupal”
Foruden ændring af platform, har det også betydet at PhotoPitch nu er kommet med i Microsoft Bizspark der hjælper udvalgte startups gratis igennem en tre årig periode.
PhotoPitch har kørt en lukket beta hvor de har haft kunder der har testet systemet der har givet feedback.
“Vi er glade for at Wonderfull Copenhagen, Rambøll og Politikens forlag har hjulpet os med at teste vores platform”, udtaler Linisha
Det er en erfaren herre der er kommet ind som investor Kim Tosti kommer fra en helt anden verden men mener med hans erfaring han kan bidrage med rigtig meget til PhotoPitch
“Mine børn og niecer har i mange år rendt rundt og taget billeder med spejlreflekskameraer og derfor var ideen bag PhotoPitch noget jeg kunne forstå. I mit mangeårige arbejde hos Novo Nordisk har jeg ofte haft brug for billeder i forbindelse med kommunikation og forandringsledelse, og mange af dem vi anvendte har været genbrugt mange gange”, siger Kim til Trendsonline.dk og fortsætter
“Dengang brugte man ikke at ringe til en fotograf og billederne på nettet var som sagt ”slidte”. Men jeg er sikker på hvis PhotoPitch havde eksisteret den gang, så havde vi brugt platformen”
Kim Tosti kommer med 25 års erfaring fra Novo Nordisk hvor han stoppede i 2011 og efter en periode gik han på udkig efter det rette startup og investere i. Han har set rigtig mange forretningsideer, og er i dag med i en lille håndfuld projekter. Det var først efter flere måneder hvor han havde hjulpet teamet bag PhotoPitch, han valgte at lave en mindre angel investering. I dag hjælper han PhotoPitch et par dage om ugen med at holde fokus på de vigtigste ting og sikre de følger den fastlagte strategi.
“Nu træder vi på speederen, og nu må du ikke grine af mig, men vi regner med at være inde i hele skandinavien inden vi kommer til udgangen af året”, siger co-founder og CEO Linisha afslutningsvis til Trendsonline.dk.
Hun er hurtigt tilbage inde og netværker med de fotografer og designerne, der skal være med til at speederen kan trædes hårdere i bund.
Opdateret kl. 14.08
3 kommentarer