I denne uge har vi fået founder og CEO i 24Slides, Tobias Schelle, og founder og CCO i Queue-It, Camilla Ley Vallentin, til at dele deres sommeranbefalinger med os. God sommer og god læselyst!
Sidste uges anbefaling kom fra founder og CEO i Bownty, Steffen W. Frølund, der gav sit bud på spændende og inspirerende sommerlæsning. Herunder kan du læse anbefalingerne fra to andre interessante danske startup founders.
24Slides’ Tobias Shelles anbefaling om fokus på salg
Titel og forfatter: How i Raised Myself from Failure to Success in Selling af Frank Bettger.
Hvad handler bogen om kort fortalt?
Som man kan tyde af titlen, så handler bogen om hvordan Frank Bettger blev en af de højest betalte sælgere i USA. Fantastisk inspirerende historie, som samtidig er så struktureret og simpel, at du efter hvert kapitel lærer noget, som du med sikkerhed kan bruge i din egen forretning.
Hvad gør den værd at læse?
Jeg synes, der er alt for lidt fokus på salg i danske startups. Det er den vigtigste faktor for langsigtet succes. Fyr en udvikler og ansæt en sælger, så har man råd til 2 udviklere inden året er omme, og får endnu mere fut på kedlerne.
Læs mere om Tobias Schelle fra 24Slides, og hans erfaringer med online arbejdskraft.
Queue-It medstifter og CCO Camilla Ley Vallenstin anbefaler en dansk bog
Titel og forfatter: Content Marketing Bogen af Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsen.
Hvad handler bogen om kort fortalt?
Bogen handler om hvordan effektiv content marketing, gør dig relevant for dine kunder.
Hvad gør den værd at læse?
Bogen er en rigtigt fin grundbog om et omfattende og vigtigt emne. Den indeholder spændende danske cases på en række praktiske teknikker. Der findes ikke meget litteratur om emnet på dansk, og ikke mange der ved mere om content marketing i Danmark end Joakim, så bogen må være et sommer must-read!
Læs mere om Camilla Ley Vallentin og Queue-It, og læs om hvordan Queue-IT kæmper for at bevare arbejdspladser i Danmark.