Modeplatformen TheFashion.com rejser 10 millioner kroner i venturekapital

Iværksætterne bag den nye danske modeportal TheFashion.com har netop rejst 10 millioner kroner i venturekapital fra Vækstfonden og North-East Venture. Teamet vil bruge den nye investering på at se ud over landegrænser. Af Pia Ella Elmegård.

Bag iværksættervirksomheden TheFashion.com er tre iværksættere med erfaring fra tidligere danske iværksættervirksomheder; Ida Adler-Olsen, tidligere projektleder ved Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE) og Partner i danske Echo.it, Kasper Vardrup, Partner i den danske virksosmhedsfabrik Rainmaking, der også står bag Frokost.dk, BetterNow og Startupbootcamp og Troels Knak-Nielsen, som tidligere har arbejdet hos Fullrate og senest som CTO i virksomheden Greenwire.

The FashionBrugeren kan skabe sin egen personlige platform

TheFashion.com er en ny dansk søgemaskine dedikeret til mode. På sitet kan brugeren søge på tværs af mere end 200 danske og udenlandske webshops og flere end 1000 mærker. Teamet har fokuseret på at skabe et site, der giver brugeren mulighed for at skræddersy platformen efter sine behov.

Læs også: Rainmaking lancerer online modeplatform i DK og UK.

TheFashion.com forsøger at gøre online mode endnu mere personligt for brugeren med et personligt feed, der gør platformen til din egen, en wish list, der kan deles med venner og en prisagent, der giver dig besked, når et specifikt produkt er på udsalg. TheFashion.com er dermed en såkaldt aggregator, der indhenter data fra førende danske og internationale webshops inden for modetøj, sko og accessories.

Platformen kan hjælpe dig med hurtigt at scanne markedet. Virksomheden samarbejder med alt fra store internationale webshops som ASOS, Zalando og TheOutnet til små eksklusive webshops som Youheshe og Holly Golightly.

Flere hundrede tusinde besøgende siden lancering

På blot få måneder er portalen blevet et af de mest besøgte mode-websites i Danmark, og investorerne har store forventninger til selskabet.

”TheFashion.com skaber transparens i et marked, hvor mange af de samme modeprodukter findes i flere forskellige onlinebutikker, men der er til gengæld stor forskel på pris, leverance og handelsvilkår. Sitet skaber langt bedre forudsætninger for, at den enkelte forbruger kan få overblik, vælge og sammenligne priser og produkter og handle på egne præmisser,” siger Søren Jessen Nielsen, investeringsansvarlig i Vækstfondens afdeling for direkte ventureinvesteringer, VF Venture.

På den korte tid TheFashion.com har været i luften, har siden haft flere hundrede tusinde besøgende. Virksomheden blev grundlagt i København i efteråret 2013 og webplatformen blev lanceret i maj måned i år og har oplevet en eksplosiv tilgang af brugere. Virksomheden har flere konkurrenter i Danmark, blandt andet Katoni, men TheFashion.com har oplevet et stort besøgstal, uden at virksomheden har måtte ty til økonomisk assistance.

”På bare få måneder er vi blevet et af de mest besøgte mode-websites i Danmark, og det helt uden at vi har brugt penge på markedsføring. Vi oplever også, at der kommer brugere fra udlandet til vores site, og vi kan allerede nu se, at der er et stort potentiale i udlandet,” siger Kasper Vardrup.

Et globalt marked i kraftig vækst

The FashionDanskerne handler i stigende grad mode på nettet, og markedet er de sidste fem år vokset med 17-25 pct. om året.

Alene i Danmark findes der mere end 200 webshops med over en million produkter på lager.

Men markedet er globalt, og danskerne handler i lige så høj grad på udenlandske webshops.

“TheFashion.com er en virksomhed med en god ide, en solid forretningsplan, et stærkt team og et produkt i et marked i stor vækst. Det er sjældent, at vi finder en virksomhed, der rummer så stort et potentiale. Og så er jeg imponeret over selskabets hurtige brugervækst og resultater. Derfor har vi også store forventninger til selskabet,” siger Søren Jessen Nielsen.

I slutningen af 2013 modtog TheFashion.com den første investering fra startup-fabrikken Rainmaking, samt Muuto-stifteren Kristian Byrge, som også sidder i TheFashion.coms bestyrelse . Med den nye venturekapital i ryggen kommer der gang i væksten.

”Med den massive investering fra Vækstfonden og North-East Venture kan vi forbedre vores webplatform og tilpasse den til nye markeder. Samtidig kan vi sætte fart på vores ekspansion i udlandet,” siger Kasper Vardrup.

Skrevet af

Læs også

3 kommentar

  1. Pingback: Rainmaking Loft vil være det største - Trendsonline.dk

  2. Pingback: Dansk mode-startup satte fokus på bæredygtighed - Trendsonline.dk

Top