Erik Holflod Jeppesen og Kiranan Luxmy besluttede allerede i en teenage-årene, at de ville være selvstændige. I dag driver de to herrer det danske webbureau Grafikr ApS, som blev stiftet tilbage i sommeren 2016 – og som i dag oplever stor fremgang.
“Det er ikke til at forstå, at vi allerede har været igang i over ét år med Grafikr. Før vi har set os om, har vi formået at fordoble medarbejderstaben og i arbejder i dag med nogle rigtig spændende virksomheder.”, siger Erik Holflod Jeppesen, partner i Grafikr.
Tilbage i juni 2016, da Grafikr blev stiftet, var målet at dække en bred palette af ydelser og dermed hjælpe danske virksomheder med alt fra markedsføring til strategier. I dag har Grafikr fundet deres niche og valgt udelukkende at fokusere på at arbejde med webdesign og grafisk design – på baggrund af af indsamlet data.
Grafikr indstiller sigtekortnet og øger væksten
“Før skød vi med spredhagl og lavede lidt af hvert. Nu er vi blevet mere fokuseret og er et datadrevet webbureau”, udtaler Kiranan Luxmy, partner i Grafikr og fortsætter:”Det betyder, at vi designer websites med afsæt i indsamlet data. Selvfølgelig har vi altid en mavefornemmelse omkring hvordan et website performer, men vi skiller os ud ved at analysere på bl.a. adfærdsflowet på vores kunders hjemmesider, inden vi går ind og optimerer den. Derudover er vi knivskarpe til WordPress og Shopify”.
“Big data” er på manges læber for tiden, men det er med god grund. Grafikr analyserer altid kvantitativ data fra deres kunders websites, før de påbegynder et nyt design. Her kan de se, hvad kundernes målgruppe klikker på og hvilke informationer, som de søger først, når de besøger hjemmesiden.
“Vi får hele tiden adgang til mere data, hvilket betyder, at vi kan levere endnu bedre resultater for vores kunder”, siger Erik og fortsætter: “Vi er endda netop blevet officielle Shopify Eksperter. Et kvalitetsstempel, som under 10 danske virksomheder har fået indtil videre. Det er vi meget stolte af”.
At dygtiggøre sig i Shopify
I 2017 er målet at fordoble sidste års resultat og nøglen til succes ligger i at tiltrække de rette talenter til virksomheden, dygtiggøre sig og indbringe innovation i flere processer og dermed effektivitetsoptimere på alle fronter.
“Vi har altid haft et stort fokus på design og programmering, men nu vægter vi også højt, at oplære alle i virksomheden i brugen af bl.a. Shopify, som er den platform, vi udvikler hjemmesider og webshops for vores kunder i”, udtaler Kiranan.
Nichen gør, at det unge webbureau har mulighed for at løbe hurtigere og nå deres mål.